Jak oryginalnie wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji za pomocą reklamy zewnętrznej? W dobie cyfrowej rewolucji, promocja outdoorowa wciąż pozostaje istotnym elementem strategii marketingowej. W artykule opowiemy o różnorodnych i kreatywnych formach tego rodzaju marketingu, które pomogą Ci dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i wykorzystać potencjał reklamy ulicznej. Odkryj tajniki skutecznej reklamy zewnętrznej i dowiedz się, jakie rozwiązania najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku!

Reklama zewnętrzna – co to takiego?

Reklama zewnętrzna, znana również jako reklama outdoorowa, obejmuje wszelkie formy marketingowego przekazu, z którymi przechodnie mogą się spotkać na ulicach. Biorąc pod uwagę, że każdy człowiek może być zarówno obecnym, jak i potencjalnym konsumentem produktów i usług, skuteczność tego rodzaju promocji jest niezaprzeczalna.

Różnorodność i potencjał reklam zewnętrznych sprawiają, że wciąż są one wykorzystywane równocześnie z kampaniami w telewizji, radiu, prasie i internecie. Jest to zrozumiałe, gdyż promocja uliczna dostępna jest niezależnie od budżetu firmy. Wysokość środków przeznaczonych na marketing wpływa jedynie na skalę przedsięwzięcia, nie zaś na możliwość jego realizacji.

Nośniki reklamy zewnętrznej

Promowanie produktów, usług i wydarzeń na ulicy ma swoje korzenie w początkach ludzkiej cywilizacji. W przeszłości wystarczyły osoby, które głośno informowały, co można kupić lub gdzie warto się udać. Z biegiem czasu metody promocji ewoluowały, stając się coraz bardziej kreatywne. Współcześnie, za sprawą rozwoju technologii, mamy do dyspozycji różnorodne i oryginalne formy reklamy zewnętrznej. Jeden z nowoczesnych nośników reklamowych to Paczkomat, który umożliwia wykorzystanie powierzchni do prezentowania ofert i przyciągania uwagi potencjalnych klientów, wpisując się tym samym w unikalny trend marketingowy.

2

Ulotki

Chociaż obecnie informowanie głosem o możliwości zakupu towaru występuje głównie na targowiskach, istnieją inne metody efektywnego promowania produktów i usług. Jednym z takich rozwiązań są papierowe ulotki, których główną zaletą jest nie tylko możliwość dotarcia do odbiorcy, ale także umożliwienie zapoznania się z ofertą w dogodnym dla niego czasie. W odróżnieniu od szyldów czy banerów, które są widoczne jedynie przez chwilę, ulotki wręczone w ręce odbiorców pozwalają na przemyślane zapoznanie się z treścią oferty.

Nazwy i logotypy przestrzenne

Napisy wskazujące na siedzibę firmy stanowią najprostszy, a jednocześnie niezbędny sposób dotarcia do klientów. Bez takich informacji trudno byłoby zainteresować odbiorców swoją ofertą. Warto pamiętać, że przy wyborze formatu takiej reklamy zewnętrznej należy uwzględnić rozpoznawalność marki. Przedsiębiorstwa powszechnie znane lub przynajmniej lokalnie rozpoznawalne mogą pozwolić sobie na montaż samego logotypu lub nazwy. W przypadku mniej znanych firm warto dodać dodatkowe informacje o charakterze działalności, np. XYZ – sklep z artykułami gospodarstwa domowego.

Szyldy i kasetony

Szyldy i kasetony mają funkcje zbliżone do przestrzennych nazw i logotypów, lecz różnią się umiejscowieniem. Zwykle umieszcza się je w pewnej odległości od siedziby firmy, co ułatwia odnalezienie jej przez klientów. Często można je również zobaczyć przy drogach, co sprawia, że są dobrze widoczne dla kierowców. Takie rozmieszczenie tych elementów reklamy zewnętrznej zwiększa ich skuteczność oraz zasięg.

Banery wielkoformatowe

Wielkoformatowa reklama zewnętrzna to jedna z najpopularniejszych form promocji zarówno w miastach, jak i przy drogach lokalnych czy autostradach. Widoczność billboardów ma swoje zalety i wady. Z jednej strony, ich imponujące rozmiary sprawiają, że trudno je przeoczyć. Warto zauważyć, że wielkoformatowa grafika reklamowa może być również wykorzystana do oklejania urządzeń Paczkomat®, co zwiększa ich atrakcyjność i widoczność w przestrzeni publicznej.

Reklamy na samochodach

W przestrzeni publicznej zwrócenie uwagi na swoją ofertę może być trudne z powodu licznych napisów, szyldów i banerów. Mimo że nie należy rezygnować z tych form promocji, warto rozważyć użycie bardziej efektywnych metod, takich jak samochody reklamowe. Oklejone materiałem promocyjnym oraz wyposażone w podświetlany szyld, takie pojazdy wyróżniają się wśród innych aut. Kluczowe jest zachowanie estetyki i dyskrecji przekazu, aby reklama była atrakcyjna i skuteczna.

Plakaty i banery typu citylight

Reklama zewnętrzna umieszczona na wysokości wzroku to alternatywa dla przedsiębiorców nieprzekonanych do wielkoformatowych banerów. Tradycyjne plakaty drukowane na papierze mogą przynieść oczekiwane efekty sprzedażowe.

Warto również rozważyć wykorzystanie banerów typu citylight, które można spotkać m.in. na przystankach komunikacji miejskiej. Takie reklamy mają przewagę nad zwykłymi plakatami, ponieważ są podświetlane, co sprawia, że są widoczne również po zmroku i sprawdzają się o każdej porze roku. W Polsce, gdzie przez wiele miesięcy jesieni, zimy i wczesnej wiosny dni są krótkie, a noce długie, ta cecha citylightów nabiera szczególnego znaczenia.

Reklamy na ekranach publicznych urządzeń

Rosnąca potrzeba promocji sprawia, że reklamodawcy poszukują różnorodnych przestrzeni do prezentowania swojej oferty. Przykładami takich miejsc mogą być ekrany automatów biletowych, bankomatów, maszyn z napojami, przekąskami itp. W odróżnieniu od niektórych innych rodzajów ulicznej promocji, reklamy tego formatu są trudne do przeoczenia. Dzięki temu mamy pewność, że środki przeznaczone na kampanię zostaną dobrze wykorzystane. Reklamy graficzne mogą być również umieszczone na ekranach maszyn Paczkomat®, z których korzystają tysiące osób każdego dnia.

1

Zalety reklamy zewnętrznej

Mimo istnienia bardziej bezpośrednich metod komunikacji z konsumentami, reklama zewnętrzna wciąż odgrywa ważną rolę. Nie należy więc spodziewać się jej zaniku w najbliższym czasie.

Główną zaletą reklamy zewnętrznej jest jej widoczność. Szeroko zakrojone działania marketingowe umożliwiają dotarcie do setek czy tysięcy potencjalnych klientów z kraju, a często także z zagranicy. Nawet jeśli prowadzimy niewielką firmę, umieszczenie pojedynczego banera w publicznym miejscu w okolicy zwiększa szanse na zyskanie nowych odbiorców naszych produktów czy usług. Reklama outdoorowa to także sposób na wyróżnienie naszej działalności. Oryginalny szyld, logotyp czy plakat mają szansę utkwić w pamięci przechodniów, co może zachęcić ich do zainteresowania się naszą ofertą. Wydaje się niemal pewne, że wśród licznych osób, które zobaczą reklamę, pewien procent stanowić będzie naszą grupę docelową klientów.

3

Reklama zewnętrzna z InPost – oryginalny sposób na reklamę firmy!

Efektywne wykorzystanie przestrzeni publicznej staje się prostsze dzięki współpracy z InPost. Firma ta oferuje klientom biznesowym wynajem powierzchni reklamowej na automatach Paczkomat® rozmieszczonych w różnych lokalizacjach w całej Polsce. Wykorzystanie takiej reklamy może okazać się świetnym sposobem na promocję. Ponadto, Paczkomat stanowi również doskonałe narzędzie do dystrybucji próbek produktów do klientów, co jest jednym z elementów oferty reklamowej InPost, opartej na tzw. samplingu produktów.

Przedsiębiorcy zainteresowani rozszerzeniem swoich działań promocyjnych mogą także skorzystać z oferty wynajmu powierzchni na stronach internetowych InPost. Firma proponuje umieszczanie banerów reklamowych na stronie inpost.pl, w newsletterach oraz w aplikacji InPost Mobile. W celu uzyskania szczegółowej oferty, wystarczy skontaktować się z InPost za pomocą dedykowanego formularza kontaktowego na stronie inpost.pl/reklama.

Współpracując z InPost, przedsiębiorcy zyskują szereg możliwości promocji swojej działalności, zarówno w przestrzeni publicznej, jak i w świecie online. Dzięki temu, kampanie reklamowe mogą stać się bardziej efektywne i docierać do szerokiej grupy odbiorców na terenie całego kraju.

Poprzedni artykułDo 70% na dofinansowanie opracowania nowych lub istotnie ulepszonych produktów i procesów produkcyjnych
Następny artykułKredyt ekologiczny – dotacja z BGK