
Od października Akademia Leona Koźmińskiego we współpracy z McDonald’s Polska uruchomi nowy kierunek studiów „Zarządzanie w sektorze QSR (quick service restaurants)” – poinformowała uczelnia. Kierunek będzie przeznaczony dla pracowników sieci.
Umowę o uruchomieniu wspólnego kierunku studiów licencjackich niestacjonarnych dla pracowników restauracji McDonald’s podpisali 17 lipca rektor Akademii Leona Koźmińskiego prof. Witold T. Bielecki i dyrektor generalny McDonald’s Polska Adam Pieńkowski. Pracownicy sieci będą mogli rozpocząć studia już od października. Kształcenie sfinansuje McDonald’s w ramach globalnego programu edukacyjnego „Archways to Opportunity”.
O indeks mogą się ubiegać pracownicy z minimum trzymiesięcznym doświadczeniem w pracy, wykształceniem średnim, bez wykształcenia wyższego. Przyszli studenci zostaną wyłonieni w ramach wewnętrznej rekrutacji. Liczba miejsc – 100.
Studenci zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi takich obszarów jak m.in. zarządzanie, ochrona środowiska, marketing, IT, finanse czy logistyka, ale też będą się uczyć praktycznych zagadnień, które ułatwią im w przyszłości pracę na kierowniczych stanowiskach. Zajęcia będą prowadzone zarówno przez pracowników naukowych Akademii, jak i przez praktyków – specjalistów z McDonald’s.
Do stworzenia dobrych programów kształcenia w takim systemie uczelnia potrzebuje silnego partnera, któremu naprawdę zależy na edukacji przyszłej kadry kierowniczej i specjalistów. McDonald’s jest takim partnerem, bo wszędzie na świecie inwestuje w edukację i rozwój pracowników, dlatego jesteśmy dumni, że właśnie ta firma chce wykształcić w naszej uczelni pracowników, którzy w przyszłości obejmą kierownicze stanowiska w sieci restauracji – mówi prof. Bielecki.
Wybraliśmy Akademię Leona Koźmińskiego ze względu na wysoki poziom kształcenia oraz wybitnych wykładowców, ekspertów w swoich dziedzinach. Wspólne studia są elementem naszej polityki wspierania rozwoju pracowników – podkreśla Pieńkowski.
Teoria połączona z praktyką
Kierunek będzie realizowany w systemie dualnym, który polega na łączeniu nauki z praktyką w firmie. Program studiów przewiduje 1100 godzin zajęć, z czego połowa przypadnie na warsztaty i praktyki w McDonald’s, a połowa na zajęcia i wykłady na uczelni.
Absolwent kierunku „Zarządzanie w sektorze QSR” będzie posiadał ogólną wiedzę z zakresu zarządzania we współczesnym świecie z uwzględnieniem postępu technologicznego, cyfryzacji i kwestii zrównoważonego rozwoju, jak również wiedzę specjalistyczną dotyczącą kompetencji kierowników restauracji. Oprócz wiedzy teoretycznej absolwenci zdobędą również umiejętności skutecznego zarządzania poszczególnymi obszarami funkcjonowania restauracji, a także nauczą się podstaw coachingu i przywództwa – mówi dr Magdalena Koczuba-Sobieraj, zastępca dyrektora Kolegium Zarządzania i Finansów ALK.
Dyrektor działu People w McDonald’s Polska Renata Prys podkreśla, że uruchomienie studiów dla pracowników sieci to kolejny krok w ramach rozwoju osób zatrudnionych w restauracjach.
Nie każdy może sobie pozwolić na studia, z różnych powodów, często finansowych, dlatego chcemy wesprzeć pracowników w zdobyciu wyższego wykształcenia. Wiemy też, jak ważni dla całej organizacji są skuteczni liderzy i chcemy pomóc pracownikom w uzyskaniu kompetencji przywódczych. W McDonald’s Polska dajemy wszystkim taką samą szansę na awans i nie są to puste obietnice, ponieważ 98 proc. menedżerów restauracji zaczynało od podstawowego stanowiska. McDonald’s Polska wprowadza coraz więcej projektów rozwojowych dla pracowników. Poza szansą na zdobycie dyplomu wyższej uczelni, mogą oni uczestniczyć w kursach językowych i wielu szkoleniach – mówi Prys.
Z danych przedstawionych przez Akademię Leona Koźmińskiego wynika, że McDonald’s zatrudnia obecnie w Polsce ponad 25 tys. pracowników.