Korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM

0
1231

Co to jest system CRM?

Do czego służy system CRM?

Wyobraź sobie proces poszukiwania klienta. Być może używasz wyszukiwarki internetowej do znalezienia kontaktu do osoby, która może coś od Ciebie kupi. Zapisujesz na kartce telefon i dzwonisz, potem sporządzasz notatkę z rozmowy (lub nie) i po jakimś czasie kartka ginie. Nie pamiętasz o czym rozmawiałeś, a może co gorsza czy w ogóle z nią rozmawiałeś. Albo podobną sytuację, gdy po przeprowadzonej rozmowie wysłałeś wiadomość e-mail ale nie wiesz kiedy to było i zanim ją odnajdziesz mija trochę czasu. Może przy tym lekko się zirytujesz. Potem w treści tego maila wyszukujesz informacji, których akurat potrzebujesz. Czytanie zajmuje Ci trochę czasu a podobnych kontaktów jest więcej. Czy nie można tego uprościć? Wpisać gdzieś kontakt i dopisywać notatki? Można. Do tego właśnie służy system informatyczny CRM, ale nie tylko do tego.

Skrót CRM czyli Customer Relationship Management

Jaka jest definicja CRM? To zarządzanie relacjami z klientami. Zarówno aktualnymi jak i potencjalnymi. Z kolei system CRM to zbiór narzędzi, zadań i procedur, który ułatwia to zarządzanie. Pozwala on zbierać dane o firmach, osobach, produktach. Zbierane dane można porządkować w sposób strukturalny, łączyć je ze sobą itd. Systemy CRM ułatwiają zarządzanie czasem pracy i pomagają w realizacji celów sprzedażowych. Wspierają wymianę informacji wewnątrz firmy. Programy oferujące rozwiązania CRM umożliwiają w czytelny sposób prowadzenie procesu sprzedaży, od przygotowania oferty, przez wystawienie faktury, po obsługę posprzedażową. Jednak to nie wszystko.

Jakie są korzyści wynikające z wdrożenia systemu CRM?

Nie ma sprzedaży bez potencjalnych klientów i marketingu. Współczesne systemy zarządzania relacjami pomagają zbierać informację o klientach i prowadzić kampanie marketingowe do konkretnych grup tych klientów. Budowanie bazy danych i późniejsze zarządzanie nią to podstawowe zadania dobrego systemu CRM, który przyczynia się do utrzymywania klientów dzięki konkretnym narzędziom.

Systemy CRM oferują zbieranie danych kontaktowych i zarządzanie nimi. Dzięki nim zdobywanie nowych klientów staje się łatwiejsze. Zebrane informacje o potencjalnych klientach ułatwiają kontakt z danym klientem. Dobre oprogramowanie CRM pomaga przetwarzać każdy taki kontakt w kierunku, jakim chcesz go poprowadzić. Dużo łatwiej będzie odpowiadać Ci na oczekiwania klientów.

Odpowiednio zarządzane relacje zwiększają szanse sprzedaży. Dzięki oprogramowaniu CRM łatwiej będzie Ci prowadzić kampanie sprzedażowe i realizować biznesowe cele firmy. 

Główne korzyści:

  • zbieranie danych o klientach
  • budowanie bazy
  • planowanie sprzedaży
  • prowadzenie kampanii marketingowych i sprzedażowych
  • zarządzania sprzedażą
  • zarządzanie obiegiem dokumentów
  • zarządzanie czasem pracy

Podsumowując wdrożenie systemu CRM ma ułatwić Ci prowadzenie działań marketingowych i sprzedażowych, zacieśnianie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Bowiem narzędzia CRM mają ułatwiać zarządzanie relacjami, które zwiększają zadowolenie klienta i stają się szansami sprzedaży. Filozofia CRM jest prosta – Twój potencjalny klient staje się realnym klientem. A odpowiednio prowadzona strategia CRM prowadzi Cię do poprawy wyników biznesowych Twojej firmy.

Co powinny zawierać dobre systemy CRM?

Planowanie i prowadzenie sprzedaży to najczęściej używane moduły przez osoby korzystające z systemów CRM. Ułatwiają one prowadzenie kartoteki firm, osób kontaktowych a także produktów i usług. Zbieranie tych danych możesz prowadzić za pośrednictwem wielu kanałów. Nie tylko telefonu czy strony internetowej, ale też z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Dane klientów zebrane w systemie CRM pomagają w budowaniu długotrwałych relacji z klientem. Możliwość zapisywania historii kontaktów z nim ułatwia obsługę klienta i pozwala na przygotowywanie oferty zgodnej z jego oczekiwaniami. Jednak dobre programy CRM pozwalają zrobić o wiele więcej.

Zebrane informacje łatwo przetworzyć w ofertę i zamówienie, jeśli CRM posiada wygodny kreator tych dokumentów. Dalsze zarządzanie ich obiegiem to ułatwienie procesu sprzedaży, prowadzące do jej zamknięcia. To przekłada się na poprawę wyników finansowych firmy i sprawia, że raporty, jakie również stworzysz w dobrym systemie, będą dla Ciebie zadowalające.

Świetną opcją dobrego programu CRM jest też automatyzacja marketingu. Na przykład automatyczne wysyłanie maili. Ponadto dobry CRM ułatwia zarządzanie obiegiem informacji wewnątrz firmy, pomiędzy pracownikami. Skraca to czas wielu zadań i sprawia, że ich praca staje się bardziej efektywna. Ponadto konkretne moduły dobrego CRM pozwolą Ci przypisywać im konkretne zadania.

Dobre systemy powinny zawierać zatem:

  • kartotekę firm i osób kontaktowych
  • kartotekę produktów i usług
  • planer działań sprzedażowych
  • kreator ofert i zamówień
  • kreator faktur
  • kreator raportów sprzedaży
  • integrację z systemami zewnętrznymi

Gdzie znajdziesz odpowiednie oprogramowanie CRM?

Na rynku znajdziesz kilka dobrych programów CRM, ale warto przyjrzeć się rozwiązaniu proponowanemu przez ITCube CRM. Oferuje on w zasadzie nie tylko narzędzia, zapewniające główne korzyści z używania programów tego typu, ale też niemal wszystkie dodatkowe, ułatwiające Ci pracę, wymianę informacji pomiędzy współpracownikami czy integrację z systemami zewnętrznymi. Odpowiednio zaplanowana struktura CRM w ITCube CRM ułatwia zarządzanie czasem i prowadzenie strategii na najwyższym poziomie. Spośród innych rozwiązań CRM na rynku, ITCube wyróżnia się też ofertą wsparcia technicznego zarówno przy wdrożeniu systemu jak i jego obsłudze. Dlatego przyjrzyj się im dokładnie.

Poprzedni artykułInternacjonalizacja MŚP – finansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług
Następny artykułPolscy kierowcy spowodowali szkody na zagranicznych drogach o wartości 1,3 mld zł