Jakie cechy powinien mieć sprzedawca samochodów w salonie?

0
188

Rynek pracy w dwudziestym pierwszym wieku przeszedł liczne przeobrażenia, przez co pod wieloma względami nie przypomina już czasów sprzed kilku dziesięcioleci. Podczas gdy w ubiegłym wieku prym wiodły tzw. kompetencje techniczne (umiejętność obsługi maszyn itp.), we współczesnej, opartej na usługach gospodarce coraz ważniejsze stają się tzw. soft skills (umiejętności miękkie). Dobrze widać to chociażby w pracy sprzedawcy w salonie samochodowym. Co powinieneś wiedzieć, jeśli Twoim celem jest praca u Dealera samochodowego na stanowisku: sprzedawca samochodów? Przeczytaj poniższy artykuł, by poznać ciekawe wiadomości na ten temat.

BMW Kariera – jakie cechy powinien posiadać dobry sprzedawca samochodowy?

Generalnie, kompetencje wymagane od kandydata na sprzedawcę można podzielić na dwie główne kategorie: umiejętności twarde i miękkie. Jeśli chodzi o pierwszą spośród wymienionych kategorii, to można tu zaliczyć między innymi wiedzę na temat branży. Wydaje się to oczywiste: osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem powinna mieć obszerną wiedzę na temat produktu, którego sprzedażą się zajmuje.

Oczywiście, wiedza techniczna powinna zostać uzupełniona o kompetencje miękkie. Rozumie się przez to umiejętność prowadzenia rozmowy w taki sposób, by wzbudzić zaufanie u osoby odwiedzającej salon samochodowy. Sprzedawca w salonie dealerskim powinien potrafić zaprezentować produkt w taki sposób, by przedstawić auto w dobrym świetle, a jednocześnie nie być nachalnym.

Last but not least, ważną rolę odgrywa chęć rozwoju zawodowego. Praca w motoryzacji to niezwykle dynamiczna branża, co oznacza, że kariera wymaga dokształcania się zarówno w obszarze samochodów danego producenta (np. BMW), jak i procesów sprzedażowych.

Praca w BMW, czyli praca w motoryzacji u lidera branży

Praca u Dealera samochodowego o światowym zasięgu to rozwiązanie, które ceni sobie coraz więcej osób. Skąd wynika taki stan rzeczy? Odpowiedź na to pytanie wydaje się dość prosta: Praca w BMW to rozwiązanie, które daje przede wszystkim stabilność zatrudnienia. To jeszcze nie wszystko. BMW jest miejscem o dość złożonej hierarchii, co oznacza spore możliwości w zakresie awansu zawodowego. Nierzadkie są przypadki, w których osoba pierwotnie zatrudniona jako sprzedawca samochodów otrzymuje – w uznaniu za liczne zawodowe sukcesy – awans na kierownika działu sprzedaży.

Na jakie korzyści i benefity można liczyć na stanowisku: sprzedawca w salonie samochodowym?

Do pozostałych korzyści, na jakie może liczyć sprzedawca w salonie samochodowym, należą między innymi atrakcyjne zarobki (stosuje się tu tradycyjny model, czyli płaca zasadnicza powiększona o premie zależne od uzyskanych wyników sprzedażowych) oraz prestiż. Ten ostatni czynnik, choć czasem niedoceniany, odgrywa w rzeczywistości bardzo ważną rolę z punktu widzenia rynku pracy. Wpis „BMW Kariera” może być cennym elementem CV podczas poszukiwania zatrudnienia w przyszłości.

Poprzedni artykuł10mln PLN na wdrażanie innowacji przez MŚP w zakresie innowacyjnych produktów lub innowacyjnych procesów technologicznych – do 70% dofinansowania
Następny artykułARiMR ogłosił nowy nabór wniosków z KPO dla MŚP w zakresie przetwórstwa