Intermodal transport

Intermodal transport

Czas na mariaż biznesu z koleją? – jak najbardziej. W momencie, kiedy przedsiębiorstwa poszukują nowych rynków zbytu, optymalizują koszty i dostosowują się do wymagań związanych z gospodarką niskoemisyjną – to właśnie transport kolejowy jawi się jako szansa na uzyskanie przynajmniej tych trzech wspomnianych celów. Nie trzeba jednak nikogo przekonywać, że w dalszym ciągu stan infrastruktury kolejowej w Polsce pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście w perspektywie najbliższych kilku lat ma to się zmienić.

W ostatnich latach w Polsce przeprowadzono szereg poważnych inwestycji w transport drogowy czego nie można powiedzieć o transporcie kolejowym. Teraz jednak ta zaległość ma być nadrobiona. Oczywiście polepszenie infrastruktury kolejowej będzie miało pozytywny wpływ na gospodarkę chociażby przez wzrost znaczenia kolejowych przewozów towarowych.

Okazuje się, że w perspektywie coraz bliższych kontaktów handlowych z Chinami i z innymi rozwijającymi się państwami Azji dużą zaletą transportu kolejowego jest to, że jest szybszy niż transport morski i tańszy niż transport lotniczy. Ponadto Chińczycy są zainteresowani już nie tylko eksportem swoich towarów do Polski i Europy, ale także importem polskich produktów (głównie żywności, ale nie tylko). Oba czynniki wpływają na to, że rynek przewozów intermodalnych (m.in. przewozy międzykontynentalne) rozwija się w szybkim tempie – przybywa firm i połączeń opartych o transport kolejowy.

Kilka dni temu spółka Loconi Intermodal poinformowała o utworzeniu połączenia kolejowego między Polską a chińską prowincją Hunan (dwukrotnie liczniejsza ludnościowo niż Polska). Gdyńska firma została także strategicznym partnerem chińskiej prowincji w zakresie transportu towarów drogą kolejową do Europy.

 

Masz pytania lub chcesz wyrazić swoje opinie dotyczące dotacji, gospodarki, czy warunków prowadzenia działalności gospodarczej? Zapraszamy do odwiedzenia STREFY EKSPERTA

 

                                                                                                                             Autor: Mateusz Wrzosek

Poprzedni artykułRewolucja w placówkach oświatowych
Następny artykułZUS: małe firmy dostaną nawet 210 tys. na poprawę warunków bhp