HR a strategia firmy

entrepreneursDziały HR coraz częściej włączane są do procesów kreowania celów i strategii przedsiębiorstw. – HR przechodzi transformację. Jest to kolejny obszar, którego w najbliższych latach będzie dotyczyć wiele zmian – mówi Paweł Wierzbicki, dyrektor w firmie doradztwa personalnego Michael Page. – HR zaczyna być coraz bardziej widoczny w organizacjach.

Nowym elementem strategii firm jest wzmocnienie znaczenia działów HR w obrębie ich struktur. Trend ten będzie coraz wyraźniejszy, bo rynek pracy powoli staje się rynkiem pracownika. HR dostosowuje misje firmy do sposobu zarządzania nią, a procesy, które prowadziły do tej pory duże organizacje, z powodzeniem stosowane są przez mniejsze firmy.

– Do tej pory rzeczywiście w wielu firmach była to taka komórka, którą bardziej postrzegano jako kadry, płace, czyli dział, który nie miał specjalnie istotnego wpływu na to, co się działo po stronie przychodowej organizacji – podkreśla Paweł Wierzbicki. – Obecnie na HR patrzy się coraz łaskawiej. Zarządy dostrzegają, że jest to komórka, która może wnieść wartość do firmy. Z jednej strony do firm wchodzi outsourcing, firmy zlecają na zewnątrz podstawową działalność w obszarze kadr, płac i zarządzania dokumentacjami pracowniczymi.

Według raportu „Barometr Rynku HR 2015” sporządzonego przez firmę Michael Page, rośnie strategiczna rola HR w przedsiębiorstwach.

Co prawda działy HR do tej pory zajmują się głównie opracowywaniem polityki zarządzania kapitałem ludzkim i kształtowaniem odpowiedniej kultury organizacyjnej, ale coraz częściej również przejmują procesy rekrutacyjne, w szczególności wyszukiwanie i rozwój młodych talentów, a także procesy szkoleniowe.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Adres email nie będzie publikowany