Czy warto zainwestować w program lojalnego klienta?

Czy wiesz, że 20 % klientów może wygenerować nawet do 80 % przychodów całego przedsiębiorstwa? W rzeczywistości lojalni konsumenci kupują najwięcej. Warto podjąć pewne kroki, by zwiększyć lojalność wśród klientów i budować wartości od pierwszego kontaktu z firmą.

 

Pakiet lojalnego klienta dla B2B i B2C
 
 
Zacznijmy od wyjaśnienia czym właściwie jest taki pakiet. Pakiet lojalnego klienta to długoterminowe działania marketingowe, które służą do budowania oraz podtrzymywania relacji z wybranymi klientami. Właściwie dobrana strategia programów, która pozwala na powiększenie sprzedaży produktów bądź usług przy mniejszych nakładach finansowych. Dobrym przykładem może być program lojalnościowy na warsztaty samochodowe, które oferuje bardzo bogaty pakiet świadczeń takich jak: darmowe mycie pojazdu raz na 2 miesiące, 50% rabatu na samochód zastępczy a nawet do 80% rabatu na serwis Door to Door, bezpłatne kontrole pojazdu dwa razy w roku: ciśnienie w oponach, poziom płynów, oświetlenia i wiele, wiele innych. Badania potwierdzają, że programy lojalnościowe są bardzo efektywne oraz mają realny wpływ na sprzedaż. Połowa Polaków przyznaje, że bierze udział przynajmniej w jednym takim programie lub posiada kilka kart stałego klienta.
 
 
„ Programy i pakiety lojalnościowe powstały z myślą o tworzeniu długofalowych relacji z konsumentami. Jest to narzędzie lojalizujące oraz w znaczący sposób wpływa na powiększenie częstotliwości zakupów i stanowi wartość dodaną w procesach zakupowych” – komentuje specjalista Kamil Nowiński z Honda Plaza
 
 
Zasady prowadzenia takich programów są uniwersalne. Można wymienić kilka zasad budowania lojalności z klientem, które ułatwiają zatrzymanie go przy wykonywanych usługach.
 
 
Stały kontakt z klientem – Ciągła interakcja z konsumentami jest podstawą budowania lojalności klienta wobec marki. Powinien być on stały i naturalny. Dobrą metodą może okazać się zastosowanie mailingu. Jest on tani, dostępny oraz mało ingeruje w życie klientów.
 
Edukacja – Jeśli kontaktujesz się z klientami, staraj nie ograniczać się tylko do rabatów i promocji. Prawdziwą markę tworzą wiadomości, które zawierają inne treści reklamowe. Daj klientowi coś więcej niż kolejną zniżkę. Dziel się wiedzą tak aby klient lepiej poznał firmę.
 
 
Angażuj – dobry kontakt jest dwustronną informacją. Jeżeli wykażesz duże zainteresowanie, klient będzie miał możliwość wyrażenia swojej opinii oraz włączenia się do rozmowy. Dobrze sprawdzają się prośby o opinię czy krótkie ankiety, które dotyczą świadczonych usług w celach wybadania potrzeb indywidualnego klienta.
 
 
Indywidualne podejście – ważne jest odpowiednie podejście do preferencji konsumenta i pamięć o poruszanych kwestiach we wcześniejszych rozmowach. Taką wiedzę należy wykorzystywać nie tylko podczas rozmów osobistych ale również przy wysyłce oferty czy propozycji. Jeśli będzie dobrze dopasowana, z pewnością wpłynie to na preferencje zakupowe klientów. Cross-selling jest to technika bardzo skuteczna, jednak rzadko stosowana. Osoba kupująca jedną usługę powinna otrzymać ofertę zakupu kolejnej na korzystniejszych warunkach. Nie jest to ważne aby zakupił ją teraz czy za kilka miesięcy. Świadomość, że sprzedawca wybrał dla niego dopasowaną propozycję wzbudza lojalność oraz zobowiązanie. Jest to udowodniony efekt psychologiczny, więc dlaczego nie wykorzystać tego w biznesie?
 

_____

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani pozyskaniem dotacji i współpracą w tym zakresie z Grupą EU Dotacje, zapraszamy do wypełnienia ANKIETY.

Masz pytania lub chcesz wyrazić swoje opinie dotyczące dotacji, gospodarki, czy warunków prowadzenia działalności gospodarczej? Zapraszamy do odwiedzenia STREFY EKSPERTA.

 

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Adres email nie będzie publikowany